ЗАЯДЛИВИТЕ ХОРА



Всички сме изпадали в ситуация на разтревоженост и напрегнатост, когато реагираме неадекватно и започваме несъзнателно да се заяждаме с хората около нас. Нормално е сякаш да проявяваме това качество, когато възприятията ни се променят, нервността ни прави раздразнителни и припряни, което ни пречи да реагираме адекватно.

Но, сигурна съм, всички познавате онези заядливи хора, за които това е нормално състояние, и в почти всяка ситуация нагласата им е негативна, често създават отрицателни емоции и конфликти. Защото заяждането е проява на словесна агресия, често насочена конкретно срещу някого. За някои хора заядливостта е постоянно качество и това е дълбоко несъзнаван психологичен проблем, с което вредят на околните, и на самите себе си, разбира се.

Някои заядливи са дори избухливи, други вечно мърморещи, но едно е сигурно - те внасят негативна енергия и напрежение и са способни да очернят деня на всеки, с когото са в контакт. Срещаме ги на улицата, работим с тях или споделяме живота си с тях....

Причините за заядливостта са много, свързани с неудовлетвореност от околните, начина на живот или от себе си, когато нещата не се случват, когато се потискат емоции... но каквито и да са те, това е чувство на постоянно и несъзнавано усещане за застрашеност. Някои хора непрекъснато съблюдават да не би някой друг да ги превъзхожда, да им отнеме постигнатото, да бъдат засенчени. като в дъното на този психологичен механизъм е страхът от унищожение.




С помощта на психотерапия може лесно да се преодолее тази негативна емоция и това ще помогне за по-щастлив живот.


Пътят към осъзнаване е първото нещо, което трябва да се направи. Заядливите хора трябва да осъзнаят какво всъщност става и да бъдат поставени пред въпроса защо всъщност реагират така. Обикновено причината не е пречка от ежедневието, а се таи много по-дълбоко.

Откриването на истинският проблем е първата стъпка към изхода. Следващата е осъзнаването на начините и вариантите на реагиране при определени сигуации. Разбирането за вреда и негативно въздействие върху хората. При изнервящи ситуации е нужна почивка - излизане от офиса или дома на разходка... разсейване с нещо друго.


Поглеждане на дадена ситуация отстрани. Или признаване на проблема. Сега е моментът на работа върху чувството на неудовлетвореност, което подтиква към търсене, промяна и развитие. Признаване на чувствата (може да бъдат описани на лист), за да се стигне до освобождаването. След освобождаване от очаквания и представи, се преминава към научаване на реално приемане на нещата. Подтикване към положително търсене, промяна и развитие.


Няколко съвета към потърпевшите:

Не позволявайте на заядливият човек да ви вкара в проблема си. Не показвайте, че сте засегнати. Когато не се включвате в играта им и омаловажите ситуацията ще останете извън дискусията. Те често целят да ви вкарат в капана си, за да доминират над вас. Отговаряйте на въпросите им с въпрос или поставяйте въпроса си отворен, за да изместите фокуса от себе си.

Включете чувството си за хумор. Когато попаднете на заядливи хора си ги представете, например, като герои от комедийно или анимационно филмче, когато обикновено гневните и заядливите си получават заслуженото и попадат в забавни ситуации.


Научете се да им казвате "НЕ", не се страхувайте от тях и не приемайте това, което казват, само и само за да не ги разсърдите и разгневите. Променете навика си, по който реагирате в ситуации на заядливост. Не забравяйте, че в никакъв вариант не си струва да хабите себе си, за да се разправятe с някой негативно настроен към вас.




































Коментари